لارستان

ساخت وبلاگ
انتشار در۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۵ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 1 بازدید

ZAHEDIاصلاح طلبان و حاميان دولت از «اسعد زاهدي» حمايت مي كنند

با نزديك شدن به روز انتخابات مجلس شوراي اسلامي در روز ۷ اسفندماه امسال، صف بندي هاي قومي و سياسي به شكل واضح تري درحال شكل گيري است. غير از بحث داغ اجماع در لار و گراش كه بر اساس نگاه قومي تكوين يافته است دو روز قبل بود كه با ورود «جمشيد جعفرپور» به ليست اصولگرايان كشور توپ «سياست» نيز به زمين بازي انتخابات اين حوزه انتخابيه اضافه شد. حالا اصلاح طلبان و حاميان دولت نيز در قالب شوراي هماهنگي اصلاح طلبان لارستان، خنج و گراش از نامزد مورد حمايت خود رونمايي كرده اند. هواداران اين طيف سياسي طي بيانيه اي «اسعد زاهدي» را نه اصلاح طلب اما نزديكتر به طيف سياسي خود ارزيابي كرده اند و با توجه به ردصلاحيت تمام نامزدهاي اصلاح طلب از مردم خواسته اند در راستاي تقويت سياستهاي دولت تدبير و اميد به وي راي دهند.

زاهدي داراي مدرك كارشناسي ارشد حقوق و دانشجوي دكتري همين رشته است و پيش از اين مديريت دانشگاه آزاد اسلامي واحد لارستان را بر عهده داشت.

متن بيانيه دوم شوراي هماهنگي اصلاح طلبان لارستان، خنج و گراش را در ادامه بخوانيد:

***

 بسمه تعالي

مردم شريف و بزرگ لارستان، خنج و گراش

بار ديگر عرصه مهم انتخابات را در هفتم اسفندماه امسال پيش رو داريم. در اين بين اصلاح طلبان و اعتداليون لارستان، خنج و گراش نيز همچون هميشه براي تقويت اين ركن مردم سالاري و اثبات التزام و اعتقاد خود به آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران در سال ۱۳۵۷ ضمن مشاركت فعال خود، از عموم مردم تقاضاي حضور حداكثري در دو انتخابات مهم روز هفتم اسفندماه را دارند.

از طرفي بر همگان روشن است كه هيچ يك از نامزدهاي اصلاح طلبِ لارستان، خنج و گراش نتوانستند از سد تعيين صلاحيتها بگذرند اما ضرورت حضور فعال و نقش آفريني تشكيلاتي اصلاح طلبان و حاميان دولت در اين انتخابات ما را بر آن داشت تا از بين ۲۰ نامزد باقيمانده يك فرد را به عنوان نامزد نزديكتر به اين جريان فكري معرفي كنيم لذا تاكيد مي كنيم كه نامزد مورد حمايت ما «اصلاح طلب» توصيف نمي شود و حمايت اصلاح طلبان و اعتداليون از وي در فقدان نامزدهاي شناسنامه دار اين طيف فكري صورت مي گيرد.

لازم به ذكر است تصميم نهايي شوراي هماهنگي اصلاح طلبان لارستان، خنج و گراش كه حاصل چند هفته جلسات فشرده، ديدار با نامزدهاي شاخص و مشورت با تعداد زيادي از افراد قابل اعتماد اين طيف فكري و بدون درنظر گرفتن معيارهاي قوميتي، مذهبي و زادگاهي است بر حمايت از «اسعد زاهدي» قرار گرفت.

در پايان ضمن تقاضاي مجدد از مردم بزرگوار اين حوزه انتخابيه براي حضور در انتخابات و ايجاد حماسه مشاركت حداكثري درخواست مي كنيم به نامزد مورد حمايت ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان و اعتداليون موسوم به «گام دوم» راي دهند. 

گفتني است باتوجه به وجود اخبار متعدد و متناقض در فضاي مجازي، اخبار و مطالب مورد نظر و تاييد شوراي هماهنگي اصلاح طلبان لارستان، خنج و گراش صرفا در قالب بيانيه رسمي اين شورا معتبر است.

شوراي هماهنگي اصلاح طلبان لارستان، خنج و گراش/ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۴


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 248 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:49

انتشار در۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 18 بازدید

چرا در انتخابات پیش رو اجماع لازم است؟

فرهاد ابراهیم پور/ اوز: چند روز دیگر به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باقی نمانده است. انتخاباتی که در آن در منطقه لارستان با رد صلاحیت افراد اصلاح طلب ویژگی خاصی در منطقه پیدا کرده است و آن افرادی که تائید صلاحیت شده اند یا از جناح اصول گرا هستند یا افراد مستقلی که برای اولین بار وارد گود انتخاباتی شده اند و تجربه چندانی در اموری چون مجلس شورای اسلامی ندارند .
در چنین شرایطی ضمن حضور حداکثری در انتخابات و در عین کثرت گرایی و رعایت قانونمندی باید از بین این همه افرادی که کاندید شده اند فردی انتخاب گردد که مصالح عمومی کشور و منطقه را در اولویت خود داشته باشد، مورد احترام و دارای سوابق کاری خوب و مورد قبول مردم باشد و فردی تلاشگر و شجاع در دفاع از حقوق ملت و مردم منطقه در مجلس باشد.
این مبنا برای انتخاب افراد برای راه یابی به مجلس در شرایط کنونی می تواند ما را از چنددستگی و جناح بازی نجات دهد و برای همین ضرورت دارد که مردم منطقه لارستان و خنج و گراش و بخش ها و روستاهای آن با رایزنی وگفت و گو و هم اندیشی به  اجماع بر روی کاندیدایی برسند که بیشترین تمایل مردم به آنهاست و از طرف دیگر این نماینده ویژگی های یک نماینده صالح وپرتلاش را داشته باشد.
به گمان من در انتخابات پیش رو چانه زنی بر خواسته های محلی برای تعيین انتخاب نماینده راه به جایی نمی برد و باعث به هم ریختگی آرا می گردد. اینکه یک نفر بگوید شما را شهرستان می کنم یا همین که رفتم مجلس لارستان را استان می کنم، اینها حرف های انتخاباتی است و بیشتر به وعده شباهت دارد تا کاری عملی. هرچند کاندیداهایی هستند که بدون در نظر گرفتن توان و امکان خود وعده هایی به مردم می دهند اما این وعده ها تا آنجا که ما اوزی ها، بیرمی ها، جویمی ها و… دیده ایم بیشتر در حرف باقی مانده و راه به جایی نبرده است.
باید به اجماع بر سر منافع ملی و منطقه ای رسید. در منطقه لارستان وگراش وخنج و در این رابطه و در این اجماع نقش شهرستان خنج و بخش اوز در اجماع بر روی یک نماینده قابل و توانا می تواند بسیار تاثیرگذار باشد چرا که بخش اوز از خود نماینده ای ندارد و در شهرستان خنج نیز کاندیدایی که حول آن آرای زیادی تجمع کند به چشم نمی آید .
نکته کوتاه و مهمی در این زمینه وجود دارد که ما اوزی ها آن را به عیان تجربه کردیم و آن اینکه بارها با عنوان کردن اینکه اوز باید شهرستان بشود رای ما را گرفته اند اما هیچ کوششی برای ما نکرده اند.

ما اوزی ها ضمن خواست برحق شهرستان شدن مان به دام اینگونه تبلیغات از سوی هرکسی باشد نیافتیم و رای خود را نه بر اساس این ادعاها و عنوان ها بلکه بر اساس قابلیت فردی و اجتماعی کاندیدا بگذاریم. ما چند دوره دیدیم که هر کاندیدایی که آمد وعده داد اما شهرستان نشدیم حتی رئیس جمهور سابق هم وعده داد اما باز هم شهرستان نشدیم پس با این عنوان و ادعاها به کسی رای ندهیم بلکه باید حول کاندیدایی تجمع و اجماع کرد که نیروهای بالنده و روشنگر جامعه آن را برای کشور و منطقه و توسعه وپیشرفت جامعه مفید می دانند. فردی که خواهان ثبات و آرامش در منطقه باشد. همسو با اعتدال و اصلاح جامعه حرکت کند و بتواند به نیروی محرک جامعه ودولت در جهت توسعه وپیشرفت تبدیل گردد .
دولت آقای روحانی برجامی را به سرانجام رسانده و توانسته طی مدتی که بر سرکار بوده است گام های مهمی در سیاست خارجی و بهبود روابط و تنش زدایی در منطقه بردارد و نمره قابل قبولی در عرصه های مختلف بگیرد. این دولت در طی این مسیر با مسائل و مشکلاتی روبرو بوده است که از یکسو حاصل ناکارآمدی دولت گذشته در بعضی زمینه هاست و از سوی دیگر سنگ اندازی ها و نابخردی هایی که از داخل وخارج با آن روبرو بوده است.

انتخاب ما در تعيین کاندیدایی مناسب و متناسب با دولتی که می خواهد فضای سیاسی و اقتصادی کشور را باز و باز تر کند تا آحاد مردم دلسوزانه همراه و همگام دولت شوند بسیار مهم است.
نگفته نگذارم که اجماع به هیچ وجه به معنای طرد دیگران نیست بلکه به معنای مصلحت و مشاوره و هم رأیی در انتخاب  فرد یا افرادی برای حضور در مجلس است و از آنجا که در منطقه لارستان وخنج و گراش فقط یک کاندیدا به مجلس راه می یابد این اجماع بیش از پیش ضرورت دارد.
هنر انتخاب کردن به شعور سیاسی و اجتماعی ما باز می گردد نه حرف ها وادعاهای کاندیداها. به امید اینکه با اجماع و رایزنی به تفاهم قابل قبولی بر نماینده ای لایق برسیم.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 210 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:50

انتشار در۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 7 بازدید

IMG_0234طي يك بيانيه رسمي

دعوت «بيت آيت اللهي» به مشاركت حداكثري در انتخابات/ از هيچ نامزد خاصي حمايت نمي كنيم

در پي انتشار برخي شايعات در شبكه هاي مجازي مبني بر اعلام حمايت بيت مكرم آيت الله آيت اللهي از كانديدايي خاص حالا اين بيت طي يك بيانيه رسمي كه در سايت آيت الله آيت اللهي درج شده، اين شايعات را تكذيب كرده است. متن بيانيه مورد اشاره در پي مي آيد:

***

بسمه تعالی

همشهریان عزیز وخونگرم لارستان، گراش و  خنج ایدهم الله تعالی
طبق اخبار واصله در افواه و برخی فضاهای مجازی چنین آمده است که بیت مرحوم آیه الله آیه اللهی و فرزندان آن مرحوم از کاندیدای خاصی حمایت می کنند. باید به عرض شریف آحاد ملّت لارستان و شهرهای همجوار برسانیم که این اخبار کاملا شایعه بوده و شدیداً تکذیب می گردد و بیت به محضر مبارک عزیزان اعلام می دارد که کلیه کاندیداهای حوزه انتخابی لارستان و گراش و خنج که از ناحیه شورای محترم نگهبان تأیید صلاحیت شده اند مورد احترام این بیت بوده و یکایک آن بزرگواران را صالح دانسته و به انتخاب شما مردم شریف احترام می گذارد.

تنها از همه آحاد مردم شریف که شرایط انتخاب کردن را دارند تقاضا دارد که به ندای برحق و مطاع وجود شریف مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه العزیز لبیک گفته و با حضور پرشور و شکوهمند و حداکثری خود به پای صندوق های رأی (دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی) از یک سو دین خود را به اسلام و امام راحل عظیم الشأن قدّس سره الشریف و شهدای والامقام ادا نموده و از دیگر سو توطئه های دشمنان غدّار و استکبار جهانی و اذناب منطقه ای اش را ناکام گذاشته و آینده جمهوری مقدس اسلامی در این دوران خطیر و کیان کشور عزیزمان ایران را با آراي خود که نمایشی پرفروغ از همبستگی و انسجام همه ملت شریف می باشد چنانکه راهپیمایی تان در یوم الله چنین بود، بیش از پیش تضمین فرمایند.
بیت آیه الله آیت اللهی


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 191 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:50

انتشار در۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 27 بازدید

«اجماع»، پیشنهاد نامبارك!/ بخش دوم

baloochi1كرامت الله بلوچي/ جويم: باتشکر و تقدیر از مخاطبین و خوانندگان ارجمندی که با تبیین نظرات خود درخصوص مطلب پيشين (اينجا) اهتمام نموده اند لازم است در چند محور قسمت دوم مقاله مذکور تقدیم خوانندگان عزیز گردد.

همانگونه که اهل علم مطلعند: «اجماع» یکی ازمنابع فقهی و مورد تاکید در شرع مقدس مان بوده و فی نفسه از جایگاه دینی برخوردار می باشد که نمی توان نقش آن را در امورات اجتماعی نادیده گرفت. ازطرفی نگارنده مطلب هیچ اطلاعی نداشته است که دوستان پیشنهاد دهنده اجماع برکدام نامزد محترم اتفاق نظر داشته اند! و همانطورکه قبلا نیز بعرض رسید تا این لحظه تمام متقاضیان ارجمند برای اینجانب یکسان می باشند و معتقدم آنکه را مردم انتخاب نمایند ان شاالله بهترین خواهد بود و اساس بحث پیرامون نوع و چگونگی اجماع فوق الذکر بوده است تا شایبه ی هرگونه بی حرمتی به صد هزار رای دهنده در اذهان آنان ایجاد نگردد.

زیرا ما نیز همچون دیگران بر مسایل منطقه ای حساس بوده و احساس مسئولیت خود را از سالها پیش عملا نشان داده ایم و اینک نیز آرزو می نماییم شخصیتی قابل قبول درقامت نمایندگی مردم ظاهر شود و لباس وکالت مردم را بر تن نماید که از هر جهت بتواند خلاءهای موجود در این حوزه انتخابیه را رفع نماید و در موضوعات حساس زیر بهترین عملکرد را اعمال و در تقویت آنها پیگیری نماید:

۱)حفظ جغرافیایی سیاسی

۲)تجانس فرهنگی

۳)توازن منطقه ای

۴)وحدت اجتماعی فی مابین

۵)جلوگیری از بروز مشکلات جدید

۶) نداشتن تفکر و روحیه تک روی و عدم استفاده از نظرات صاحب نظران و آگاهان اجتماعی

۷) همفکری و هم گامی با دولت

و… که برای حصول محورهای مذکور انتخاب نماینده ای قدرتمند فعال و با اطلاعات جامع مفید به نظر می رسد که شاید با تشتت آراء به این مهم دست نیابیم! و مقتضی است برای نیل به این اهداف و پیشگیری از تشتت آرا اقدامی اصولی انجام گیرد. (البته بطور اصولی و با حفظ حرمت عامه مردم و تک تک متقاضیان) و یا حداقل با حضور تمامی متقاضیان نمایندگی! که شایسته بود این موضوع مهم از قبل و با حضور عقلا و با محوریت شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان، صاحب نظران وآگاهان به مسایل اجتماعی و یا نمایندگانی که عامه ی مردم انتخاب می نمایند صورت گیرد! نه اینکه اجماع در اطاق فکری خاص! با مدیریتی خاص! و با هدفی خاص! و از قبل طراحی شده و بخاطر تحمیل و تثبیت نظرات خود! بر مردم انجام شود (حال خروجی این پیشنهاد اصلاح طلب، اصولگرا و یا اعتدالی باشد!) البته دوستان عزیز در شوراهای محترم خود واقفند تنها برای امورات شهر و شهرداری از شهروندان رای اعتماد گرفته اند و انتخابات مجلس انتخابی مستقیم و بلاواسطه می باشد! (که تک تک افراد بایستی پای صندوقهای رای حضور یابند! و این وظیفه همه را روشن نموده است) بنابراین لازم است اجماع جهت انتخاب فرد برتر! اگر بصورت رفراندومی از تک تک مردم نباشد حداقل موارد صدرالذکر در آن رعایت گردد زیرا مشروعیت این اجماع زمانی حاصل می گردد که تک تک مردم و یا حداقل عموم مردم نسبت به آن اظهار رضایت نمایند در غیر این صورت (هرچند که اجماع فی نفسه امری قابل قبول و در شرایط فعلی منطقه شاید به صلاح باشد!) لیکن یقین بدانیم اینگونه پیشنهادات در دراز مدت نتیجه ای مفید و مطلوب برای شهرستان و منطقه درپی نخواهد داشت.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:02

انتشار در۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۳ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 29 بازدید

efwe«جمشيد جعفرپور» به ليست «اصولگرايان» وارد شد

ائتلاف اصولگرايان كشور اسامي نامزدهاي مورد حمايت خود در ۱۲۷ حوزه انتخابيه را اعلام كرد. در اين ليست نام «جمشيد جعفرپور» به عنوان نامزد مورد پسند اصولگرايان در حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش معرفي شده است. به اين ترتيب جعفرپور اولين نامزد انتخابات در بين ۲۰ نامزد حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش است كه بطور رسمي از سوي يك جريان و طيف سياسي معرفي مي شود.

غير از جعفرپور از حوزه انتخابيه لارستان، خنج و گراش، اصولگرايان كشور از «سيد موسي موسوي» در لامرد و مهر، «محمد جواد عسكري» در داراب و زرين دشت و «محمدرضا رضايي» در جهرم حمايت كرده اند.

در ادامه ليست كامل نامزدهاي مورد حمايت اصولگرايان در تمام مناطق استان فارس را به نقل از تسنيم ببينيد:

حوزه انتخابیه شیراز: سید احمدرضا دستغیب، فریدون عباسی، جعفر قادری، حسین نجابت

حوزه انتخابیه جهرم: محمدرضا رضایی.

حوزه انتخابیه فسا: محمدحسن دوگانی.

حوزه انتخابیه اقلید: الیاس طاهری.

حوزه انتخابیه سروستان، خرامه و کربال: داریوش اسماعیلی.

حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین: حجت‌الاسلام سیدیونس موسوی.

حوزه انتخابیه سپیدان: احمد اسفندیاری.

حوزه انتخابیه آباده، خرم‌بید و بوانات: سید ابراهیم حسینی

حوزه انتخابیه لامرد و مهر: سیدموسی موسوی

حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت: محمدجواد عسکری

حوزه انتخابیه استهبان و نی‌ریز: فرهاد طهماسبی

حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد: مهدی برومندی

حوزه انتخابیه لارستان، گراش و مهر: جمشیدجعفرپور


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 227 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 12:17

عبدالرضا مفتوحي شاعر محلي سرا و نام آشناي لارستان به تازگي شعر طنزي به زبان (گويش) لاري سروده است. «غلوم» كاركتر معروف اشعار مفتوحي است كه اين بار كانديداي مجلس شده است. اين شعر را بخوانيد و باصداي شاعر بشنويد.

[دانلود كنيد]

http://aftablarestan.ir/wp-content/uploads/2016/02/AUD-20160216-WA00011.mp3

***

غُلوم اُنده پُسِ دُز دَدَي دُتِ نَرگِس

غُلوم اُنده نَمايَندَ تو بو اَ مَجْلِس

 

غُلوم اُنده بُكُنْ آوّوِ لار مِثلِ شَكَر

بِريز سَنْدُلُسُتْ تا نِخُيْ غلوم نَظَر

 

شَوي سه بانْدَه بُكُنْ لار تا جَزيرَيِ كيش

اَگو كه وَصل اَكُنِم لار اَكِشوَرِ اُتريش

 

شَگُت اَكارِم اَتِ باغِ لار آلبالو

كُنار و كَركو و گِزْ چَيْ، بكار خُرمالو

 

قَرارداد اَبَنِم وا بَرو بِزِنْ نَم نَم

اَ فِلْكَيا اَكَرِمْ جَي گُلِ سَگو، شَلغَم

 

اَلو فِرَسّ و فَسيل و خَشار عكسِ غلوم

اَلو بِريغ و كَلِنْگ و تَغار عَكْس ِغُلوم

 

اَده شُعار به لَبها بياوَرَمْ خَنده

مَنَم غُلامِ جنوبي منم نماينده

 

وَكيلِ مَردُم اَبِمْ مَ، مَ جو مَلو دَسِّ

براي منطقه اَم من نمي شوم خَسِّه

 

مَ مَردُمي و مَ قانِع وَ پَپْلُس و ماسِم

وَ هر طَرَف كه بيا باد هَم چَپ و راسِم

 

خُلاصَه هَر كي شَوي وَضعِ شَهر خَش وابو

تمامِ سال بَهاري و پورِ بَشْ وابو

 

چاهار حَرْف دَواشِ كه اَوَّلُش «غَينِ»

وَ «ميم» آخِرُش و «لام» و «واو» ما بَينِ

 

مَ مُخْلِصِ هَمَتو خاكِ پايِ تَكْ تَكُتو

چَشِ مَ مِثْلِ گِلَيْمِ اَزيرِ چَكْلَكُتو

 

اِشالّا پُرْ بِبو اَزْ اِسْمِ خوشكِلُم صندوق

كه شَهر پُر بِبو اَز فِشْفِشَه و تَرَقَّ و بوق

 

***

غُلومْ لازِمْ اُشِ رَأي اَگَر اَ تِرتَوّوِ

سَبا كه رأي تُدا وَعدَياش هَمَش چَوّّوِ


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 410 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:09

انتشار در۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۰ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 57 بازدید

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان: به درخواست سرمايه گذاران خارج از نوبت رسيدگي مي شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی لارستان، مهندس باقری فرد مدیرکل  با بیان اینکه شرایط کنونی بودجه ای کشور ایجاب می کند تا از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه راه و شهرسازی استفاده کنیم ادامه داد: سرمایه گذار واقعی که نقش قابل توجهی در رونق اقتصاد و اشتغال دارد در چهارچوب قانون و رعایت همه جوانب و ضوابط قانونی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد در جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به سرمایه گذاران خارج از نوبت و بدون فوت وقت با نظارت مدیریت این اداره کل مسائل و مشکلات سرمایه گذاران را پیگیری کند.

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان ادامه داد: با توجه به وجود سرمایه گذاران و خیرین در منطقه جنوب فارس، لزوم حمایت از این سرمایه داران جهت سرمایه گذاری در این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و این اداره کل نیز با برنامه ریزی دقیق امیدوار است بتواند از این پس خدمات بهتری به این عزیزان بدهد تا باعث دلگرمی سرمایه گذاران منطقه در جهت سرمایه گذاری در جنوب فارس شود.

مهندس باقری فرد افزود: نیاز امروز ما بهره مندی از نظرات کارشناسی در زمینه سرمایه گذاری است و  ما آماده هستیم تا طرح های توجیهی فرصت های سرمایه گذاری را که دستگاه های مختلف احصاء کرده اند به پیمانکاران و سرمایه گذاران معرفی کنیم تا زمینه رشد و ایجاد اشتغال در منطقه را فراهم نماییم.

وی با اشاره به قابلیت‌های متعدد حوزه استحفاظی برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه بیان کرد: جنوب فارس ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد و با استفاده از توان مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توان گام‌های مهمی در توسعه و آبادانی با رعایت توازن بین شهر های این منطقه باشیم.

مدیر کل راه و شهر سازی لارستان ادامه داد: توسعه سرمایه گذاری نقش مهم و بسزایی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری و رونق اقتصادی جنوب فارس در تمامی بخش ها خواهد  بود.

مهندس باقری فرد عنوان داشت: اغلب تحلیلگران اقتصادی معتقدند برای رسیدن به رشد اقتصادی و دستیابی به رشد مناسب اشتغال هیچ گریز و راهکاری جز سرمایه گذاری در بخش خصوصی نیست به همبن منظور این اداره کل هم همسو با دولت در جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری در منطقه و همکاری با سرمایه گذاران بستر مناسبی را فراهم نموده تا در جهت حمایت از سرمایه گذاران تلاش بیشتری کنیم .


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:09

انتشار در۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۸ ق.ظ سرویس:آفتاب, یادداشت بدون دیدگاه 60 بازدید

شعرِ سپیدِ لاری یک ضرورت است

rf3rحسین طاهری: خیزش نیمایوشیج دیگر دارد صد ساله می­ شود، ادبیات نسل چندمش را هم به سرانجام رسانده، تحولات شعری هر روز گسترده ­تر می­شود، شعر دیگر آنقدر به زبان محاوره نزدیک شده که خیل کتاب­ سازها از کتاب­ بازها، و میل کتابفروش­ها از کتاب­خرها پیشی گرفته­است، کافی است بروید غرفه­ ای از نمایشگاه کتاب و یک نام خیالی را درخواست کنید، فی­ الفور کتاب شعر ایشان تقدیمتان می ­گردد! با آنکه زبان شعر این­گونه عمومی شده (و البته که آفت و سم است) اما جای تعجب است که هنوز سپیدسرایی در میان گویش­ها و زبان­های غیرفارسی کمتر مورد استقبال قرار می­گیرد و بیش از همه ادبیات لارستانی از موهبت رهایی و بی قیدی محروم مانده­است.

خوب به خاطر دارم پنج یا شش سال پیش، در جلسه­ای از جلسات شعر آفتاب یکی از دوستان شاعرمان می­ گفت: لاری سرایی در فرم سپید به طرز خنده ­داری بی­ معنی­ است! ایشان معتقد بود سپیدلاری در نطفه محکوم به شکست است. اما من عقیده ­ای جز این دارم و فکر می­ کنم با آن­که این مسأله در بدو امر، عجیب و شگفت به نظر می­ رسد؛ اما تا به محک تجربه نیامده نمی­توان آن را مورد تشکیک و تردید قرار دارد.

من معتقدم زبان ما، ظرفیت خیلی زیبایی در سپید سرایی دارد؛ اما این را هم اضافه می­ کنم که توفیقش کار هر کسی نیست. زبان لارستانی و به طرزی بسیار ویژه گویش لار، با زیر و بم آواهایش از نوعی نرمش و افت و خیز ذاتی برخوردار است که شعر رها را آهنگین ­تر می­ کند. من فکر می­کنم هم­چنان که شعر لاری به اشکال زیبایی پاسدار زبان، فرهنگ و ارزش­های کلاسیک ما بوده، لازم است در برابر تفکر مدرن و مظاهر نوین نیز گوهر زبانی خودش را ارائه کند. البته  طبیعتاً وقتی سخن از انواع جدید ادبی است محتوا و عناصر هم باید جدید باشد، محتوای تغزلی با بن­ مایه­ های فولکلور که عقبۀ کشداری از نوستالژی سنتی با خود به دنبال دارد دیگر نمی­ تواند در قالب­های نوین عرضه شود، حرف من این نیست که قالب کلاسیک آردش را بیخته و الکش را آویخته، و دیگر حرفی برای زدن ندارد، روشن است که  بخش زیادی از استقبال عمومی و ملاحت شعر کلاسیک لاری به خاطر تلفیق عروض و نوستالژی است، نوستالژی زبان، آدم­های گذشته و درگذشته، محله­ های قدیمی و چیزهایی که دیگر نیستند. حرف من این است که لار و زبان لار منحصر به گذشته نیست، حرف­های یک انسان مدرن نیز می ­تواند هم در زبان لاری عرضه شود و هم فولکلور باشد، به نظر من یک شاعر آگاه از موقعیت ادبیات روز ایران و هوشیار نسبت به زبان لاری خیلی زیبا می­ تواند سپید بسراید.

احتمالاً از شاعران ما هستند کسانی که سعی کرده ­اند شعر سپید لاری بگویند، بحثم دربارۀ تجربۀ این مسأله نیست، دربارۀ تجربۀ موفق و ضرورت گسترش این تجربه است. ما در زبانمان بخش ادبی و غیر ادبی نداریم، آنچه در شعر داریم همان است که در محاوره داریم؛ اینجاست که لازم است شاعر باید برای خودش مرزی ادبی تعیین کند، لازم است نحو و ساختاری فرمالیستی برای شعر ایجاد کند که مستقل از محاورۀ عمومی و متفاوت با ساختار دستوری زبان فارسی عمل کند. از آفت­های برخی شاعران ما-با آنکه سروده ­های موفقی دارند-مشکلات متعدد ساختاری است، در بسیاری موارد آن­ها فارسی می­اندیشند و لارستانی (با گویش­ های مختلف) می­نویسند، و یا آنقدر شعر فارسی خوانده­ اند که نمی­ توانند در شعرشان یک لاری اصیل-از لحاظ دستور و نحو زبانی- باشند.

در بین کتاب­های ادبی که هر ساله از زبان­های مختلف دنیا به فارسی برگردانده می­ شود بسیاری به چاپ­ های چندم و چندم می ­رسند، اکنون کمتر ادب­خوانی است که از ادبیات اوکراین، مکزیک و حتی برمه چیزی نخوانده باشد! اما چرا نباید از زبان­ها و گویش­های محلی ایران کتابی به موفقیت در ترجمه و چاپ برسد؟

این پرسش دربارۀ ادبیات لار هم صادق است. البته من و ما پاسخ این سؤال را می­ دانیم و این را هم می­ دانیم که دربارۀ زبان و ادبیات لار، از طرف مؤلفان و شاعران مان، کار بسیار جدی که اهمیت ملی داشته باشد انجام نگرفته، من فکر می­ کنم باید برای این پرسش پاسخ عملی تهیه کرد! مرزهای لارستان اگر محدود به کیلومترهای نوشته شده برروی تابلوی جاده­ هاست، و اگر این خاک بازی خوردۀ مقوله ­های ایالتی است، اما زبان، ادبیات و هنرش مرز نمی ­شناسد، از سرحدات سیاسی خاک هم می­ شود گذشت آقایان! لطفاً به پایتخت که رسیدید ادبیات ما را هم با خودتان ببرید.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 0:09

عبدالرضا مفتوحي شاعر محلي سرا و نام آشناي لارستان به تازگي شعر طنزي به زبان (گويش) لاري سروده است. «غلوم» كاركتر معروف اشعار مفتوحي است كه اين بار كانديداي مجلس شده است. اين شعر را بخوانيد و باصداي شاعر بشنويد.

[دانلود كنيد]

http://aftablarestan.ir/wp-content/uploads/2016/02/AUD-20160216-WA00011.mp3

***

غُلوم اُنده پُسِ دُز دَدَي دُتِ نَرگِس

غُلوم اُنده نَمايَندَ تو بو اَ مَجْلِس

 

غُلوم اُنده بُكُنْ آوّوِ لار مِثلِ شَكَر

بِريز سَنْدُلُسُتْ تا نِخُيْ غلوم نَظَر

 

شَوي سه بانْدَه بُكُنْ لار تا جَزيرَيِ كيش

اَگو كه وَصل اَكُنِم لار اَكِشوَرِ اُتريش

 

شَگُت اَكارِم اَتِ باغِ لار آلبالو

كُنار و كَركو و گِزْ چَيْ، بكار خُرمالو

 

قَرارداد اَبَنِم وا بَرو بِزِنْ نَم نَم

اَ فِلْكَيا اَكَرِمْ جَي گُلِ سَگو، شَلغَم

 

اَلو فِرَسّ و فَسيل و خَشار عكسِ غلوم

اَلو بِريغ و كَلِنْگ و تَغار عَكْس ِغُلوم

 

اَده شُعار به لَبها بياوَرَمْ خَنده

مَنَم غُلامِ جنوبي منم نماينده

 

وَكيلِ مَردُم اَبِمْ مَ، مَ جو مَلو دَسِّ

براي منطقه اَم من نمي شوم خَسِّه

 

مَ مَردُمي و مَ قانِع وَ پَپْلُس و ماسِم

وَ هر طَرَف كه بيا باد هَم چَپ و راسِم

 

خُلاصَه هَر كي شَوي وَضعِ شَهر خَش وابو

تمامِ سال بَهاري و پورِ بَشْ وابو

 

چاهار حَرْف دَواشِ كه اَوَّلُش «غَينِ»

وَ «ميم» آخِرُش و «لام» و «واو» ما بَينِ

 

مَ مُخْلِصِ هَمَتو خاكِ پايِ تَكْ تَكُتو

چَشِ مَ مِثْلِ گِلَيْمِ اَزيرِ چَكْلَكُتو

 

اِشالّا پُرْ بِبو اَزْ اِسْمِ خوشكِلُم صندوق

كه شَهر پُر بِبو اَز فِشْفِشَه و تَرَقَّ و بوق

 

***

غُلومْ لازِمْ اُشِ رَأي اَگَر اَ تِرتَوّوِ

سَبا كه رأي تُدا وَعدَياش هَمَش چَوّّوِ


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 257 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 9:44

انتشار در۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۰ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 7 بازدید

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان: به درخواست سرمايه گذاران خارج از نوبت رسيدگي مي شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی لارستان، مهندس باقری فرد مدیرکل  با بیان اینکه شرایط کنونی بودجه ای کشور ایجاب می کند تا از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه راه و شهرسازی استفاده کنیم ادامه داد: سرمایه گذار واقعی که نقش قابل توجهی در رونق اقتصاد و اشتغال دارد در چهارچوب قانون و رعایت همه جوانب و ضوابط قانونی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد در جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به سرمایه گذاران خارج از نوبت و بدون فوت وقت با نظارت مدیریت این اداره کل مسائل و مشکلات سرمایه گذاران را پیگیری کند.

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان ادامه داد: با توجه به وجود سرمایه گذاران و خیرین در منطقه جنوب فارس، لزوم حمایت از این سرمایه داران جهت سرمایه گذاری در این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و این اداره کل نیز با برنامه ریزی دقیق امیدوار است بتواند از این پس خدمات بهتری به این عزیزان بدهد تا باعث دلگرمی سرمایه گذاران منطقه در جهت سرمایه گذاری در جنوب فارس شود.

مهندس باقری فرد افزود: نیاز امروز ما بهره مندی از نظرات کارشناسی در زمینه سرمایه گذاری است و  ما آماده هستیم تا طرح های توجیهی فرصت های سرمایه گذاری را که دستگاه های مختلف احصاء کرده اند به پیمانکاران و سرمایه گذاران معرفی کنیم تا زمینه رشد و ایجاد اشتغال در منطقه را فراهم نماییم.

وی با اشاره به قابلیت‌های متعدد حوزه استحفاظی برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه بیان کرد: جنوب فارس ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد و با استفاده از توان مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توان گام‌های مهمی در توسعه و آبادانی با رعایت توازن بین شهر های این منطقه باشیم.

مدیر کل راه و شهر سازی لارستان ادامه داد: توسعه سرمایه گذاری نقش مهم و بسزایی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری و رونق اقتصادی جنوب فارس در تمامی بخش ها خواهد  بود.

مهندس باقری فرد عنوان داشت: اغلب تحلیلگران اقتصادی معتقدند برای رسیدن به رشد اقتصادی و دستیابی به رشد مناسب اشتغال هیچ گریز و راهکاری جز سرمایه گذاری در بخش خصوصی نیست به همبن منظور این اداره کل هم همسو با دولت در جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری در منطقه و همکاری با سرمایه گذاران بستر مناسبی را فراهم نموده تا در جهت حمایت از سرمایه گذاران تلاش بیشتری کنیم .


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 9:44

انتشار در۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۸ ق.ظ سرویس:آفتاب, یادداشت بدون دیدگاه 7 بازدید

شعرِ سپیدِ لاری یک ضرورت است

rf3rحسین طاهری: خیزش نیمایوشیج دیگر دارد صد ساله می­ شود، ادبیات نسل چندمش را هم به سرانجام رسانده، تحولات شعری هر روز گسترده ­تر می­شود، شعر دیگر آنقدر به زبان محاوره نزدیک شده که خیل کتاب­ سازها از کتاب­ بازها، و میل کتابفروش­ها از کتاب­خرها پیشی گرفته­است، کافی است بروید غرفه­ ای از نمایشگاه کتاب و یک نام خیالی را درخواست کنید، فی­ الفور کتاب شعر ایشان تقدیمتان می ­گردد! با آنکه زبان شعر این­گونه عمومی شده (و البته که آفت و سم است) اما جای تعجب است که هنوز سپیدسرایی در میان گویش­ها و زبان­های غیرفارسی کمتر مورد استقبال قرار می­گیرد و بیش از همه ادبیات لارستانی از موهبت رهایی و بی قیدی محروم مانده­است.

خوب به خاطر دارم پنج یا شش سال پیش، در جلسه­ای از جلسات شعر آفتاب یکی از دوستان شاعرمان می­ گفت: لاری سرایی در فرم سپید به طرز خنده ­داری بی­ معنی­ است! ایشان معتقد بود سپیدلاری در نطفه محکوم به شکست است. اما من عقیده ­ای جز این دارم و فکر می­ کنم با آن­که این مسأله در بدو امر، عجیب و شگفت به نظر می­ رسد؛ اما تا به محک تجربه نیامده نمی­توان آن را مورد تشکیک و تردید قرار دارد.

من معتقدم زبان ما، ظرفیت خیلی زیبایی در سپید سرایی دارد؛ اما این را هم اضافه می­ کنم که توفیقش کار هر کسی نیست. زبان لارستانی و به طرزی بسیار ویژه گویش لار، با زیر و بم آواهایش از نوعی نرمش و افت و خیز ذاتی برخوردار است که شعر رها را آهنگین ­تر می­ کند. من فکر می­کنم هم­چنان که شعر لاری به اشکال زیبایی پاسدار زبان، فرهنگ و ارزش­های کلاسیک ما بوده، لازم است در برابر تفکر مدرن و مظاهر نوین نیز گوهر زبانی خودش را ارائه کند. البته  طبیعتاً وقتی سخن از انواع جدید ادبی است محتوا و عناصر هم باید جدید باشد، محتوای تغزلی با بن­ مایه­ های فولکلور که عقبۀ کشداری از نوستالژی سنتی با خود به دنبال دارد دیگر نمی­ تواند در قالب­های نوین عرضه شود، حرف من این نیست که قالب کلاسیک آردش را بیخته و الکش را آویخته، و دیگر حرفی برای زدن ندارد، روشن است که  بخش زیادی از استقبال عمومی و ملاحت شعر کلاسیک لاری به خاطر تلفیق عروض و نوستالژی است، نوستالژی زبان، آدم­های گذشته و درگذشته، محله­ های قدیمی و چیزهایی که دیگر نیستند. حرف من این است که لار و زبان لار منحصر به گذشته نیست، حرف­های یک انسان مدرن نیز می ­تواند هم در زبان لاری عرضه شود و هم فولکلور باشد، به نظر من یک شاعر آگاه از موقعیت ادبیات روز ایران و هوشیار نسبت به زبان لاری خیلی زیبا می­ تواند سپید بسراید.

احتمالاً از شاعران ما هستند کسانی که سعی کرده ­اند شعر سپید لاری بگویند، بحثم دربارۀ تجربۀ این مسأله نیست، دربارۀ تجربۀ موفق و ضرورت گسترش این تجربه است. ما در زبانمان بخش ادبی و غیر ادبی نداریم، آنچه در شعر داریم همان است که در محاوره داریم؛ اینجاست که لازم است شاعر باید برای خودش مرزی ادبی تعیین کند، لازم است نحو و ساختاری فرمالیستی برای شعر ایجاد کند که مستقل از محاورۀ عمومی و متفاوت با ساختار دستوری زبان فارسی عمل کند. از آفت­های برخی شاعران ما-با آنکه سروده ­های موفقی دارند-مشکلات متعدد ساختاری است، در بسیاری موارد آن­ها فارسی می­اندیشند و لارستانی (با گویش­ های مختلف) می­نویسند، و یا آنقدر شعر فارسی خوانده­ اند که نمی­ توانند در شعرشان یک لاری اصیل-از لحاظ دستور و نحو زبانی- باشند.

در بین کتاب­های ادبی که هر ساله از زبان­های مختلف دنیا به فارسی برگردانده می­ شود بسیاری به چاپ­ های چندم و چندم می ­رسند، اکنون کمتر ادب­خوانی است که از ادبیات اوکراین، مکزیک و حتی برمه چیزی نخوانده باشد! اما چرا نباید از زبان­ها و گویش­های محلی ایران کتابی به موفقیت در ترجمه و چاپ برسد؟

این پرسش دربارۀ ادبیات لار هم صادق است. البته من و ما پاسخ این سؤال را می­ دانیم و این را هم می­ دانیم که دربارۀ زبان و ادبیات لار، از طرف مؤلفان و شاعران مان، کار بسیار جدی که اهمیت ملی داشته باشد انجام نگرفته، من فکر می­ کنم باید برای این پرسش پاسخ عملی تهیه کرد! مرزهای لارستان اگر محدود به کیلومترهای نوشته شده برروی تابلوی جاده­ هاست، و اگر این خاک بازی خوردۀ مقوله ­های ایالتی است، اما زبان، ادبیات و هنرش مرز نمی ­شناسد، از سرحدات سیاسی خاک هم می­ شود گذشت آقایان! لطفاً به پایتخت که رسیدید ادبیات ما را هم با خودتان ببرید.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 9:44

انتشار در۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۳ ب.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 99 بازدید

اجماع؛ پیشنهاد نامبارک!

baloochi1كرامت الله بلوچي/ جويم: گویی هرچه به وعده موعود (هفتم اسفندماه) و پایان این ماراتن نفس گیر (که از ماه ها قبل شروع شده است) نزدیک می شویم تلاش چابک سواران تندرو و تیزرو که از مدتها پیش اسب خود را برای پایتخت نشینی و تکیه بر کرسی های چشم نواز بهارستان زین نموده اند نیز به مراتب بیش از قبل شده و هرکدام خود را برای رسیدن به این مهم ذیحق و محق می دانند بطوریکه تلاش شان برای رسیدن به خط پایان وگرفتن جشن قهرمانی لحظه به لحظه بیشتر می شود.

دراین بین و در دقایق پایانی چه سوارکاران و چه طرفداران شان از هیچ کوششی جهت پیروزی خود و حذف رقبا فروگذار ننموده اند! که این نشان از عطش سیری ناپذیرشان جهت رسیدن به جایگاه فوق الذکر دارد؛ از رد صلاحیت ها که خود نوعی توفیق جبری برای ماندگان در این رقابت بود تا سایر تلاشهای مضاعفی که هرکدام از متقاضیان معمول نموده اند!

هرچند قول و قرار نگارنده بر این بود که تا قبل از روز رای گیری مقوله انتخابات را از نگاههای متفاوت بررسی نماید اما حساسیت های بوجود آمده موجب گردید  تا موارد مذکور به بعد از (رد یا تایید) صلاحیتها موکول گردد لیکن قبل از ادامه مباحث قبلی! و علیرغم میل باطنی به طرح موضوعی خواهیم پرداخت که در یکی دو روز گذشته در مرکز شهرستان واقع گردیده و بلافاصله نیز در فضای مجازی منتشر گردیده است!

موضوعی که از هرجهت دارای بار مسئولیت فوق العاده بالایی برای مسولین امر، عواقب اخروی برای متقاضیان و مازاد برآن نگرانی عمومی تک تک مردم شهرستانهای سه گانه را در پی خواهد داشت.

بحثی که نشان می دهد برخی از سوارکاران این رقابت درپی آنند که تحت هر شرایطی! رقیب را از میدان خارج نموده و قهرمانی را از آن خود کنند و علی الظاهر ردصلاحیت های بعمل آمده (که موجب حذف بسیاری از رقبای قدر، قوی و مطرح گردید!) نیز آنان را راضی ننموده است! و اینک برای حصول نتیجه دست به اعمال تاکتیکال مبتنی برحذف رقبا از هر جهت زده اند که از هفته ی گذشته این حرکات ایذایی با طرح و شایعه ی کناره گیریx به نفع g کلید خورده و در سطح وسیعی نیز منتشر نمودند که خود متقاضیان به اقدام فوق واکنش نشان دادند لیکن متاسفانه در یکی دو روز گذشته شورای محترم شهر لار (لارستان) بحثی پیرامون اجماع متقاضیان بر یک نفر مطرح و بر تحقق آن نیز اصرار ورزیده اند!

فی البداهه و باختصار در برابر این پیشنهاد غیرمنطقی، غیرعقلانی دهها سوال قابل طرح می باشد که دوستان عزیز برچه اساس و مبنایی چنین مبحثی را براه انداخته و طرح نموده اند؟! (آنهم با وجود ردصلاحیت رقبای سرشناس، قوی و توانمندی که اگر در عرصه مانده بودند! قطعا وضعیت با اکنون تغییر اساسی می نمود!) و اینک که عموم متقاضیان سرشناس و مطرح از شهر لار باقی مانده اند! هیچ دلیل منطقی بر این پیشنهاد مترتب نیست!

علی ایحال مگرنه این است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ۳۷سال پیش تاکید نمودند: هیچکسی قیم مردم نیست و میزان رای ملت است! و درانتخابات و دادن رای همه ی مردم آزادند… و مگر نه این است که مقام معظم رهبری کرارا تبیین نموده اندکه: رای مردم حق الناس است…! و ده ها سخن و مستند دیگر در این رابطه که از آن می گذرم!

پس باکدامین منطق دوستان حاضرند این حق طبیعی! مردم را از آنان سلب نمایند آنهم درحالی که گفته اند رای دادن در بعد سیاسی اجتماعی همچون نماز در بعد معنوی است؟!

البته ازهمه ی این موارد که بگذریم چهار سال پیش اجماع در این شهرستان امتحان خود را پس داده و از حداقل نمره قبولی نیز برخوردار نمی باشد و بقول عقلا، آزموده را آزمودن خطاست!

دوستان عزیز! شوراهای محترم سراسر شهرستان و بویژه شورای محترم لار، بدانید که مشروعیت همه در جمهوری اسلامی از مردم و انتخاب مبتنی بر رای آنان است و لاغیر و تک تک مردم عزیز این حوزه انتخابیه در هر سه شهرستان لارستان، خنج وگراش درانتخاب خود آزاد و ماذون و مختارند و هیچ مقام و مدیر و مسئولی نیز قادر نمی باشد به هر شکل و صورت مستقیم یا غیرمستقیم آنان را از حق طبیعی شان(رای دادن به فرد مورد نظرشان) محروم نماید.

آری؛ تک تک این مردم ازروستاییان عزیز درکورده، دورترین نقطه شهرستان خنج تا گلک و موزر و لارستان تا دورترین روستاهای گراش آماده اند تا از میان افراد تایید صلاحیت شده فرد مورد نظر خود را تعیین و نام وی را بر برگه انتخاب بنویسند! و درتعیین سرنوشت خود سهیم و شریک باشند. (علتی که ۳۷سال است خوشبختانه باعث حضور مردم درپای صندوقهای رای گردیده و می گردد) بنابراین هیچ علت ودلیل منطقی برای این پیشنهاد نامبارک وجود نداشته و از دوستان عزیز تقاضا می شود درحیطه کاری خود خدمت نمایند که هم درپیشگاه خداوند ماجورند وهم در مقابل مردم! زیرا مضافا بر موارد فوق یکی از معضلات امروز کشور ما تداخل وظایف و مسولیتهاست که مطلوبست هیچ کدام درحوزه وحیطه ی کاری غیرمرتبط وارد نشوند.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 23:05

انتشار در۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۵ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 23 بازدید

اولين «كافه كتاب» در شهر لار گشايش يافت

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان کافه کتاب «پاراگراف» و خانه فرهنگ شماره ۲ در لارستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و جمعی از هنرمندان و نویسندگان لارستانی، کافه کتاب پاراگراف و خانه فرهنگ شماره۲ در لارستان افتتاح شد.

Ne2r42rw-Image

سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در سخنانی کوتاه ابراز امیدواری کرد که این خانه فرهنگ تخصصی با محوریت ادبیات بتواند دین خود را به جامعه و هنرمندان ادا کند و منشاء تغییر و تحول  و محلی برای هنرمندان و هنردوستان و علاقه مندان برای بحث و گفت و گوی ادبیاتی و مسائل روز جامعه باشد.

احسان اسماعیلی مسئول کافه کتاب پاراگراف  نیز با اشاره به لزوم توجه بیشتر به فرهنگ کتاب و کتابخوانی این مکان فرهنگی و آرام را جهت نقد و بررسی آثار ادبی همراه با صرف نوشیدنی های گرم عنوان کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ عنوان کتاب ویژه کودکان و ۱۵۰ عنوان کتاب ویژه بزرگسالان در کافه کتاب پاراگراف موجود است و ۳  نفر نیز مشغول به کار شده اند  که علاقه مندان می توانند از فضای این محیط و دیگر خدمات صرف سرویس ارائه شده بهره مند شوند.

گفتنی است نجیب زاده فرماندار ویژه لارستان و رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مبلغ ۲۳ میلیون ریال را جهت خرید کتاب برای این مکان تازه تاسیس اختصاص دادند.

اضافه می گردد کافه کتاب پاراگراف و خانه فرهنگ شماره ۲ لارستان، واقع در ۱۲ متری سینما ، بلوک اول بعد از ظهرها میزبان شهروندان می باشد.


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 23:05

انتشار در۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۲ ق.ظ سرویس:گزارش تصویری بدون دیدگاه 468 بازدید

گزارش تصويري/ راهپيمايي ۲۲ بهمن در لار (۳)

امروز ۲۲ بهمن و در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷ در لارستان نيز همزمان با كل كشور راهپيمايي مردم و مسئولان برگزار شد.

در ادامه تعدادي از عكس هاي «ساناز دواري» از اين مراسم در شهر لار را ببينيد:

New Imr23ageNe234ew Image Ne3423w Image New1q Image New I22mage New I34mage New Im234age New Im3223age New Ima112ge New Imag2e New Image New Imagr2q3e New Ime12age New Imwwwage New Iwwmag2e New qrqrImage Newe23 Image


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 312 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 20:41

انتشار در۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸ ق.ظ سرویس:برگزیده ها یک دیدگاه 85 بازدید

پيام تشكر فرماندار لارستان در پي حضور باشكوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن

علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان پس از برگزاري راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن توسط مردم تمام مناطق شهرستان پیام تشکرو قدردانی منتشر كرده است. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

farmandar1یوم الله ۲۲ بهمن مظهر لیاقت و رشادت مردم بیداردل سرزمینی است که خواسته های به حق آنان و روحیه استقلال طلبی و حریت و عدالت خواهی آنان در لوای افتخار آفرین اسلام و فرامین انسان سازش، تبلور یافته است.

سلام خداوند بر شما مردم ولایی و همیشه در صحنه لارستان بزرگ، الله اکبر از این استواری و ایستادگی، الله اکبر از این همه شکوه و عظمت، الله اکبر از این ایمان الهی و اراده مستحکم.

 ملت بزرگ لارستان؛ استواری تان در صراط نورانی اسلام و انقلاب برای سی و هفتمین بار، دنیا را شگفت زده کرد. آفرین بر شما مردم غیور سرزمین لارستان بزرگ، خسته مباد گام های استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگی تان، درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی همتایتان که همیشه صحنه رویارویی با بد دلان و بدخواهان را به عرصه پیروزی حق می رسانید و نمایشگاهی از عزت و عظمت می آرایید.

درود بر شما که به مانند موج سهمگین دریا دیواره ی پوچ و توخالی توهم دشمنان را درهم شکستید و ثابت کردید که:  

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست

اینجانب به عنوان برادری کوچک، خاضعانه از شما امت قهرمان و پایدار لارستان بزرگ که دوشادوش هم، بیداری و عشق و شور خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز داشتید، تشکر و قدردانی نموده و صمیمانه درود و سپاس خویش را تقدیم می دارم. از خداوند منان آرزومندم کشور عزیزمان ایران را در ظل عنایات خاصه امام زمان (عج) و با رهبری با کفایت مقام عظمای ولایت، تلاش و همت مسئولین و وحدت و همدلی مردم، راه پیشرفت و تعالی را بپیماید. انشاءا…

والسلام علیکم و رحمه ا…

علی اکبر نجیب زاده/ معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 20:41

انتشار در۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۴ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی 15 دیدگاه 416 بازدید

picبخش دوم گفت و گوي «سيدمنصور كشفي» با ميلاد لارستان/ از آوردن آب و گاز تا تاسيس دانشگاه و تصويب منطقه محروم  

آفتاب لارستان: بخش اول گفت و گوي تفصيلي «سيد منصور كشفي» نماينده مردم منطقه لارستان در مجلس ششم شوراي اسلامي درباره مبحث «راه» را در همين سايت و به نقل از نشريه «ميلاد لارستان» خوانديد (اينجا). بخش دوم اين گفت و گوي سه قسمتي را در اين پست بخوانيد:

***

آب

به موازات کار راه، به دنبال آب نیز رفتم. در ابتدا وقتی به سازمان آب منطقه ای استان فارس که مدیرکل آن جناب آقای مهندس رضازاده بود (که بعداً استاندار فارس شد) مراجعه نمودم. پرسیدم اعتبار آب منطقه لارستان چقدر است؟ مهندس رضازاده گفتند ۴۵۰ میلیون تومان؛ اما من این پول را برای آب­رسانی شهرستان خرامه خرج کرده­ام. من هم عصبانی شدم؛ گفتم شما حق ندارید اعتبارات یک شهرستان را در جای دیگر خرج کنید و من شکایت می­کنم. پاسخ دادند که آب رسانی به لارستان ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد و همین مبلغ نیز برای ساختن سد سلمان فارسی باید هزینه نمود؛ یعنی در مجموع آب رسانی به لارستان، ۸۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشت. شما این مبلغ را فراهم کنید من ۴۵۰ میلیون تومان را حتی اگر شده از جیب خودم، پرداخت می­کنم. این بود که تصمیم گرفتم خدمت ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی بروم و موضوع را مطرح نمایم. به مجلس رفتم و از آنجا که با اکثریت نمایندگان مجلس، از هر جناحی، رفاقت پیدا کرده بودم، نامه­ای تهیه نموده و از ۱۴۷ نماینده مجلس امضا گرفتم و به امضای نایب رئیس مجلس رساندم.

به اتفاق آقای انصاری لاری که در آن زمان رئیس ثبت احوال کشور بود، به نزد آقای خاتمی رفتم؛ ضمن اینکه نامه­ای را به ایشان نشان دادم که مردم لارستان در ۵۰ سال قبل، از دوره­ی مرحوم دکتر مصدق تقاضای آب کرده بودند و متأسفانه نتیجه­ای نگرفته بودند. پس از ملاحظه نامه­ها آقای رئیس جمهور به من قول دادند که ظرف یک هفته دستور مساعد خواهند داد و نامه­ها را که در پوشه­ای گذاشته بودم، با خودشان بردند. پس از یک هفته، در ذیل نامه من و ۱۴۷ نماینده مجلس به آقای دکتر عارف که در آن زمان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود، چنین نوشتند: «الحق که مسئله آب رسانی به لارستان از اولیت جدی برخوردار است. علاقمندم در حد امکانات ترتیب تسریع در این کار داده شود».

1پس از آن جلساتی با وزیر نیرو داشتم به طوری که در همان سال بودجه ۴۵۰ میلیون تومانی ما به ۱۲ میلیارد تومان رسید و سال­های بعد هم به همین منوال ادامه داشت؛ و چون نمی­توانستیم منتظر احداث سد سلمان فارسی شویم، پس از پیگیری­های زیاد و مکرر، در ۱۲ کیلومتری سد سلمان در منطقه افزر قیر، ده حلقه چاه فلمن حفر کردیم؛ که خوشبختانه همه آن ها به آب رسید.

لوله کشی را از همان جا آغاز کردیم و همزمان از شهر لار نیز لوله­ کشی آغاز شد. شبکه آب رسانی مسیر ۱۹۵کیلومتری که یکی از پرهزینه­ترین پروژه­های آب رسانی کشور بود، با حضور وزیر نیرو، جناب آقای مهندس بیطرف، در دشت سیف آباد آغاز گردید. به طوری که در فروردین ۱۳۸۲ شبکه آب رسانی به خنج رسید که در میان شور و شوق مردم خنج با حضور وزیر نیرو و استاندار وقت، آقای انصاری لاری، افتتاح کردیم.

تا پایان دوره نمایندگی من آب رسانی تا نزدیکی­های گراش به اتمام رسیده بود و از این بابت خوشحال بودم که این پروژه نیز سرانجامی نزدیک دارد. اما شاید تا آن زمان نمی­توانستیم برای آب رسانی به شهر لار صبر کنیم. این بود که طرح استفاده از دستگاه آب شیرین کن را مطرح کردیم؛ که این هم برای خود داستانی دارد:

5یکی از تجار محترم لاری ساکن امارات متحده عربی برایم پیغامی فرستاد: «در صورتی که مشکل آب لار با صرف هزینه­ای حدود دویست میلیون تومان قابل حل باشد، من این هزینه را تقبل خواهم نمود.» شرط دیگر ایشان این بود که با این پول چاهی حفر شود که دوام و کیفیت آب آن را تضمین نماییم؛ که چنین چیزی عملی نبود. در آن زمان در شهر قم دستگاه آب شیرین کن بزرگی توسط بخش خصوصی خریداری شده بود. از دو نفر از دوستان که متخصص این امر بودند (آقایان دکتر شاه قاسمی که مدیر پروژه آب رسانی به لارستان بود و مهندس شادمهر) تقاضا کردم که به قم رفته و آن دستگاه را از نزدیک دیده و بررسی نمایند. که پس از عزیمت از قم و موافقت با خرید دستگاه که حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، با آن خیّر محترم تماس گرفته و ایشان را به خرید آن دستگاه متقاعد نمودم. مقرر شد که یکی از شرکت­ها که در مناقصه برنده شده بود، این دستگاه را از کشور فرانسه وارد کنند؛ اما پس از گذشت چند ماه وقتی که دستگاه آب شیرین کن توسط شرکت مذکور وارد ایران شد، شرکت از من مطالبه ی وجه آن دستگاه را نمود و من نیز با آن تاجر محترم تماس گرفتم. اما به دلایلی که از ذکر آن معذورم، ایشان از پرداخت وجه خودداری نمودند!! و شرکت مرا مسئول پرداخت می­دانست.

پرداخت این وجه مدتی فکر و ذهنم را به خود مشغول کرده بود تا اینکه از آقای انصاری لاری که استاندار فارس بود، کمک گرفتم. هزینه ی دستگاه، از محل اعتبارات استانداری و اداره کل آب و فاضلاب پرداخت گردید و دستگاه زیر نظر اداره آبفا قرار گرفت. از این بابت نیز خوشحال شدم که مردم از آب شرب مطلوب و بهداشتی استفاده نمودند. البته پروژه های دیگر آب رسانی به روستاها و دهستان ها نیز انجام شد که بازهم از اطاله کلام خودداری می کنم.

گاز

شاید مسئله گازرسانی قدری سخت تر و پیچیده­تر بود؛ زیرا لارستان، یک منطقه گرمسیر تلقی می­شد و در شرایطی نبود که در اولویت گازرسانی قرار گیرد. مدت­ها با وزیر نفت مذاکره می­کردم و او را به مجلس احضار می­نمودم.

در آخرین بار مقرر شد در جلسه­ 2ی مشترکی با حضور نایب رئیس مجلس (آقای بهزاد نبوی)، وزیر نفت (آقای زنگنه) و من به عنوان نماینده لارستان موضوع مطرح و ارزیابی شود. یادم هست در آن جلسه وزیر از من پرسید که سؤالی می­پرسم وجداناً جواب بدهید: «اگر لارستان نیاز به گازرسانی داشته باشد و شهرستان خلخال که یک منطقه کاملاً سردسیر است نیز به گاز نیاز داشته باشد، از نظر وجدانی اولویت با کدام شهرستان است؟» مکث کوتاهی کردم و در پاسخ گفتم من کاری به خلخال ندارم ان شاا… به آن جا هم گاز بدهید اما اگر شهرستان جهرم که از نظر آب و هوای آن شبیه لارستان است گاز داشته باشد با کدام منطق به لارستان گاز نمی­دهید؟ آقای نبوی لبخندی زد و به وزیر گفت جوابش را بدهید! ایشان پذیرفتند که در شش شهر لار، گراش، اوز، خنج، بیرم و جویم گازرسانی شود. به یاد دارم که در صحن علنی مجلس برای گازرسانی به ۳۶ شهر، رأی گیری صورت گرفت؛ که شش شهر آن مربوط به لارستان بود. البته در این زمینه پیگیری ها و تلاش های فراوانی صورت گرفت که از اطاله کلام خودداری می­کنم.

باید این نکته را نیز یادآور شوم؛ مسیر گازرسانی، که از بندرعسلویه به سمت بندر کنگان بود، پس از مذاکرات و توجیهات فراوان با یک لوله ۶۰ اینچی به سمت خنج تغییر مسیر پیدا کرد. تا ما بتوانیم از این لوله، گازرسانی به شهرهای فوق الذکر را توسط یک لوله ۱۶ اینچی انجام دهیم. علت این بود که امکان گازکشی از مسیر جهرم وجود نداشت. زیرا گازی که به جهرم آمده بود، از یک لوله ۸ اینچی بود و توان و قدرت گازرسانی به لارستان را نداشت.

در لایحه بودجه سال ۱۳۸۲، موضوع گازرسانی به این شش شهر به تصویب نمایندگان رسید و پیمان کاران شروع به گازرسانی نمودند و مقرر گردید تا پایان سال ۱۳۸۴ گاز رسانی به اتمام برسد؛ که البته مدت نمایندگی من زودتر به اتمام رسید؛ اما چون این پروژه در طرح ملی قرار گرفت، دو سال بعد به اتمام رسید و من باز هم شادمانم که مردم منطقه از نعمت گاز برخوردارند.

در مدت نمایندگی کارهای دیگری را نیز انجام دادم. از جمله اینکه پس از بازدید وزیر راه، آقای مهندس خرم، از ایشان خواستم که مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث بزرگراهی به نام مرحوم دکتر دادمان که علاقه زیادی به اتمام جاده لارستان داشت، تخصیص دهد که با پیگیری­های مستمری که به همراه فرماندار وقت، جناب آقای مهندس طاهری فرد داشتیم خوشبختانه به نتیجه رسید و بزرگراه دکتر دادمان از پلیس راه لار- گراش تا شهر لار احداث گردید.

با این کار هم یادی از وزیر فقید راه به عمل آمد و هم بزرگراه ساخته شد؛ و شاید این بزرگراه تنها اثری در تمام ایران باشد که به نام این وزیر توانمند فقید نامگذاری شده است. جا داشت خانواده ایشان در مراسم افتتاح بزرگراه شرکت می­کردند که متأسفانه نشد.

تصويب نام «لارستان» بجاي «لار»

4نکتۀ دیگر اینکه من متوجه شدم که به تدریج تاریخ لارستان بزرگ به بوته فراموشی می­رود و امروز دیگر در هیچ سندی، از لارستان نام نمی­برند و به جای آن از عنوان شهرستان لار استفاده می­کنند. در این مورد سوابق تاریخی و طرح توجیهی لارستان بزرگ را به هیئت دولت ارسال نمودم و پس از مذاکرات متعدد و توجیه این مطلب که لارستان چقدر قدمت تاریخی دارد، سرانجام پس از گذشت شش ماه، عنوان شهرستان لار، به لارستان تغییر یافت. و به کلیه ی وزارتخانه­ها و ارگان­ها به طور رسمی ابلاغ شد و از آن به بعد در مکاتبات رسمی، «لارستان» به جای لار نشست. هدفی دیگر از عنوان لارستان این بود که می­خواستم رد یا اثری را برای تقسیمات کشوری و استان شدن برجای بگذارم تا آیندگان آن را دنبال کنند.

تصويب اطلاق منطقه محروم به لارستان

موضوع دیگر طرح عنوان منطقه محروم برای لارستان بود که مسلماً برای کارمندان عزیز و زحمتکش منطقه مهم بود و مبلغی برای محرومیت منطقه به حقوق آن­ها اضافه می­شد که این موضوع نیز با توضیحات فراوان، سرانجام به تصویب رسید.

تاسيس دانشگاه علمي كاربردي

گسترش فرهنگی و دانشگاهی و تأسیس دانشگاه علمی- کاربردی موضوع دیگری بود که پیگیری نمودم. البته باید متذکر شوم که به علت سیاست انقباضی بسیار شدیدی که دولت در آن زمان در زمینه گسترش دانشگاه­ها داشت. در این زمینه دست من بسته بود و تلاشم ثمر زیادی نداشت؛ اما همین قدر بگویم که در آن دوران شاید لارستان تنها شهرستان یا یکی از معدود شهرستان­هایی بود که توانست یک مؤسسه دانشگاهی را تأسیس نماید. البته برای راه اندازی آن نیاز به تهیه پول و امکانات بود که برای تهیه و تدارک آن تلاش زیادی نمودم.

اخذ اعتبارات ويژه درماني

یکی از نکاتی که باید متذکر شوم؛ از آن جا که من نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان بودم، توانستم در اولویت برای بیمارستان امام رضا(ع) لار اعتبار بگیرم. یک بار در هیئت دولت تصویب شد که فکر می­کنم در آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود، و یکبار نیز مستقیماً از وزرات بهداشت دریافت نمودم.

به یاد دارم وقتی که برای بازدید از بیمارستان به آنجا رفتم، آقای موغلی مدیر وقت بیمارستان عنوان نمودند که مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای اضافه کار پرسنل کسری بودجه داریم. فوراً از همانجا با معاون پشتیبانی وزیر آقای دکتر قائم پناه تماس گرفتم و به علت اینکه نایب رئیس اول کمسیون بهداشت مجلس بودم، موافقت ایشان را گرفته و مبلغ فوق را برای بیمارستان لار ارسال نمودند.

من در دوران مجلس، علاوه بر نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان، نایب رئیس اول کمیسیون رفاه اجتماعی نیز بودم که برای تأسیس وزارت رفاه ایجاد شده بود و در نهایت به تأسیس وزارت رفاه انجامید. همچنین، عضو کمیسیون تلفیق برنامه چهارم توسعه نیز بودم که کارشناس بازبینی و بررسی برنامه چهارم توسعه بود که از دولت به مجلس ابلاغ شده بود.

حضور رئيس جمهور، وزرا و مديران ارشد دولتي در لارستان

همچنین به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، حضور داشتم.

در دوره ی نمایندگی چندین نفر از مقامات مملکتی را به لار دعوت نمودم که علاوه بر ریاست محترم جمهوری وقت (آقای خاتمی)، می­توان به وزرای کشور، نیرو، بهداشت ودرمان، علوم و تحقیقات و فناوری، راه و ترابری، پست و تلگراف و تلفن، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس گمرک کشور و برخی از معاونین وزرا اشاره نمود که هر یک به نوبه خود برای لارستان، خدماتی را انجام دادند؛ از مسئله­ی گسترش فرودگاه و صدا و سیما، به همراه تأسیسات آن گرفته تا فیبر نوری و سیستم BTS و تأسیس گمرک تجاری در لارستان تا ایجاد بخش های جدیدی مانند بنارویه و عمادده در شهرستان لارستان.

4برای مرمّت آثار باستانی منطقه لارستان نیز، بیش از دویست میلیون تومان جذب اعتبار نمودم. همچنین تقاضای ساخت مجتمع فرهنگی جانبازان. بگذارید در اینجا نیز موضوعی را نقل کنم؛ روزی به دیدن جناب آقای فروزنده، رئیس وقت بنیاد جانبازان، رفتم. نشستم برایش اشعاری خواندم. از تاریخ لارستان نقل کردم؛ و سپس به ایشان گفتم: «در منطقه لارستان تعداد قابل توجهی از جانبازان پنجاه تا هفتاد درصد داریم که نیازمند توجه بیشتر هستند. من هم سیّد هستم و بابت خمس هم که شده، تعدادی سکّه بدهید تا برای آن ها ببرم». ایشان هم خندید و گفت: «چند سکّه می خواهی؟!» حالا تعدادش یادم نیست؛ گمان کنم گفتم پنجاه سکّه یا بیشتر، نمی دانم. ایشان هم سکّه ها را شمردند و در کیسه ای ریخته و به من تحویل دادند. زمانی که به لار آمدم، به اتفاق آقای شیردم، رئیس وقت بنیاد جانبازان لارستان، به منزل جانبازان عزیزی که درصد جانبازی بالایی داشتند، رفتیم و سکّه ها را تحویل دادیم. این موضوع از طریق جانبازان سایر شهرستان ها به گوش نمایندگان آن ها رسید. یکایک نمایندگان به آقای فروزنده مراجعه کرده و درخواست سکه نمودند؛ اما ایشان پاسخ دادند: «سکّه ای وجود ندارد! من از ایشان خوشم آمد و تعدادی سکه برای منطقه محروم لارستان تقدیم کردم».

حضورم در کمیسیون بهداشت و درمان، به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون، باعث شد که در آن زمان حداقل قریب به پنج میلیارد ریال اعتبار را برای بخش­های مختلف بهداشتی- درمانی اخذ نمایم. یکی از مواردی که در کمیسیون مطرح نموده و به تصویب رساندیم، مجوز تأسیس بیمارستان ۲۵ تختی برای بخش جویم بود که تنها برای نُه شهر در تمام ایران این مصوبه انجام شد که یکی از آنها بخش جویم بود اما متأسفانه بعد از من، این پروژه مهم اجرایی نشد و کسی هم پیگیری نکرد.

پیگیری­ درخواست­های مردم نیز وقت زیادی را از من می­گرفت. اما وقتی گره از کار فردی باز می­شد برای من آرامش بخش بود. تا آنجا که می توانستم برای امور ورزشی و فرهنگی و آموزشی، اعتباراتی را ارسال می­کردم.

بگذارید تا موضوعی را برایتان نقل کنم. روزی وقتی که وارد لار شدم از چند مدرسه در شهر لار و اطراف بازدید به عمل آوردم. اما هیچ بودجه­ای برای این مدارس نداشتم. صبر کردم تا روزی که وزیر آموزش و پرورش به مجلس آمد. نامه­ای به ایشان دادم و تقاضای ده میلیون تومان پول جهت ده مدرسه­ای که بازدید کرده بودم نمودم. آقای وزیر پاسخ دادند که من فعلاً چنین پولی در دستم نیست. من هم گفتم اگر دستور پرداخت ندهید، همین الان در صحن علنی مجلس، شعری را علیه آموزش و پرورش می­خوانم! ایشان گفتند: مثلاً چه می­گویی؟! من هم این شعر سید مصطفی کشفی را خواندم:

سوزن نبود كه پارگي بخيه كند/ يا عضو پر از بهانه را اخته كند

در خير و صلاح مملكت مي گويند/ آموزش و پرورش درش تخته كند!

ایشان لبخندی زد و در ذیل نامه من دستور پرداخت را داد. البته مبلغ اندکی هم از رئیس مجلس، جناب آقای کروبی گرفتم. در دوران نمایندگی چندین مرتبه به معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری، آقای بشارتی مراجعه نموده و از ایشان اعتباراتی برای روستاها و بخش ها دریافت می کردم.

ارتباط نزدیک با روستاها و بخش­ها و اعتقاد به یکپارچگی لارستان، باعث همبستگی بسیار خوبی در منطقه شده بود. ضمن اینکه در حد مقدور از کمک­های مردمی برای عمران و آبادانی منطقه استفاده می­شد که نمونه­اش احداث مجتمع فرهنگی ورزشی عطایی در شهر لار بود. ایشان که از خویشاوندان بنده می­باشند، با تشویق و پیگیری­های زیاد متقاعد شدند که مجتمع فرهنگی ورزشی و استخر را در محل پارک شهر جدید احداث نمایند. اما اعتقاد راسخ بنده این بود که باید به نحو احسن از اعتبارات ملی بهره­مند شویم. در این زمینه می­توانم ادعا کنم که در آن زمان توانستیم بیشترین اعتبارات عمرانی را در همه زمینه­ها به خود اختصاص دهیم.

ادامه دارد…


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 20:41

انتشار در۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۴ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 11 بازدید

picبخش دوم گفت و گوي «سيدمنصور كشفي» با ميلاد لارستان/ از آوردن آب و گاز تا تاسيس دانشگاه و تصويب منطقه محروم  

آفتاب لارستان: بخش اول گفت و گوي تفصيلي «سيد منصور كشفي» نماينده مردم منطقه لارستان در مجلس ششم شوراي اسلامي درباره مبحث «راه» را در همين سايت و به نقل از نشريه «ميلاد لارستان» خوانديد (اينجا). بخش دوم اين گفت و گوي سه قسمتي را در اين پست بخوانيد:

***

آب

به موازات کار راه، به دنبال آب نیز رفتم. در ابتدا وقتی به سازمان آب منطقه ای استان فارس که مدیرکل آن جناب آقای مهندس رضازاده بود (که بعداً استاندار فارس شد) مراجعه نمودم. پرسیدم اعتبار آب منطقه لارستان چقدر است؟ مهندس رضازاده گفتند ۴۵۰ میلیون تومان؛ اما من این پول را برای آب­رسانی شهرستان خرامه خرج کرده­ام. من هم عصبانی شدم؛ گفتم شما حق ندارید اعتبارات یک شهرستان را در جای دیگر خرج کنید و من شکایت می­کنم. پاسخ دادند که آب رسانی به لارستان ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد و همین مبلغ نیز برای ساختن سد سلمان فارسی باید هزینه نمود؛ یعنی در مجموع آب رسانی به لارستان، ۸۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشت. شما این مبلغ را فراهم کنید من ۴۵۰ میلیون تومان را حتی اگر شده از جیب خودم، پرداخت می­کنم. این بود که تصمیم گرفتم خدمت ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی بروم و موضوع را مطرح نمایم. به مجلس رفتم و از آنجا که با اکثریت نمایندگان مجلس، از هر جناحی، رفاقت پیدا کرده بودم، نامه­ای تهیه نموده و از ۱۴۷ نماینده مجلس امضا گرفتم و به امضای نایب رئیس مجلس رساندم.

به اتفاق آقای انصاری لاری که در آن زمان رئیس ثبت احوال کشور بود، به نزد آقای خاتمی رفتم؛ ضمن اینکه نامه­ای را به ایشان نشان دادم که مردم لارستان در ۵۰ سال قبل، از دوره­ی مرحوم دکتر مصدق تقاضای آب کرده بودند و متأسفانه نتیجه­ای نگرفته بودند. پس از ملاحظه نامه­ها آقای رئیس جمهور به من قول دادند که ظرف یک هفته دستور مساعد خواهند داد و نامه­ها را که در پوشه­ای گذاشته بودم، با خودشان بردند. پس از یک هفته، در ذیل نامه من و ۱۴۷ نماینده مجلس به آقای دکتر عارف که در آن زمان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود، چنین نوشتند: «الحق که مسئله آب رسانی به لارستان از اولیت جدی برخوردار است. علاقمندم در حد امکانات ترتیب تسریع در این کار داده شود».

1پس از آن جلساتی با وزیر نیرو داشتم به طوری که در همان سال بودجه ۴۵۰ میلیون تومانی ما به ۱۲ میلیارد تومان رسید و سال­های بعد هم به همین منوال ادامه داشت؛ و چون نمی­توانستیم منتظر احداث سد سلمان فارسی شویم، پس از پیگیری­های زیاد و مکرر، در ۱۲ کیلومتری سد سلمان در منطقه افزر قیر، ده حلقه چاه فلمن حفر کردیم؛ که خوشبختانه همه آن ها به آب رسید.

لوله کشی را از همان جا آغاز کردیم و همزمان از شهر لار نیز لوله­ کشی آغاز شد. شبکه آب رسانی مسیر ۱۹۵کیلومتری که یکی از پرهزینه­ترین پروژه­های آب رسانی کشور بود، با حضور وزیر نیرو، جناب آقای مهندس بیطرف، در دشت سیف آباد آغاز گردید. به طوری که در فروردین ۱۳۸۲ شبکه آب رسانی به خنج رسید که در میان شور و شوق مردم خنج با حضور وزیر نیرو و استاندار وقت، آقای انصاری لاری، افتتاح کردیم.

تا پایان دوره نمایندگی من آب رسانی تا نزدیکی­های گراش به اتمام رسیده بود و از این بابت خوشحال بودم که این پروژه نیز سرانجامی نزدیک دارد. اما شاید تا آن زمان نمی­توانستیم برای آب رسانی به شهر لار صبر کنیم. این بود که طرح استفاده از دستگاه آب شیرین کن را مطرح کردیم؛ که این هم برای خود داستانی دارد:

5یکی از تجار محترم لاری ساکن امارات متحده عربی برایم پیغامی فرستاد: «در صورتی که مشکل آب لار با صرف هزینه­ای حدود دویست میلیون تومان قابل حل باشد، من این هزینه را تقبل خواهم نمود.» شرط دیگر ایشان این بود که با این پول چاهی حفر شود که دوام و کیفیت آب آن را تضمین نماییم؛ که چنین چیزی عملی نبود. در آن زمان در شهر قم دستگاه آب شیرین کن بزرگی توسط بخش خصوصی خریداری شده بود. از دو نفر از دوستان که متخصص این امر بودند (آقایان دکتر شاه قاسمی که مدیر پروژه آب رسانی به لارستان بود و مهندس شادمهر) تقاضا کردم که به قم رفته و آن دستگاه را از نزدیک دیده و بررسی نمایند. که پس از عزیمت از قم و موافقت با خرید دستگاه که حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، با آن خیّر محترم تماس گرفته و ایشان را به خرید آن دستگاه متقاعد نمودم. مقرر شد که یکی از شرکت­ها که در مناقصه برنده شده بود، این دستگاه را از کشور فرانسه وارد کنند؛ اما پس از گذشت چند ماه وقتی که دستگاه آب شیرین کن توسط شرکت مذکور وارد ایران شد، شرکت از من مطالبه ی وجه آن دستگاه را نمود و من نیز با آن تاجر محترم تماس گرفتم. اما به دلایلی که از ذکر آن معذورم، ایشان از پرداخت وجه خودداری نمودند!! و شرکت مرا مسئول پرداخت می­دانست.

پرداخت این وجه مدتی فکر و ذهنم را به خود مشغول کرده بود تا اینکه از آقای انصاری لاری که استاندار فارس بود، کمک گرفتم. هزینه ی دستگاه، از محل اعتبارات استانداری و اداره کل آب و فاضلاب پرداخت گردید و دستگاه زیر نظر اداره آبفا قرار گرفت. از این بابت نیز خوشحال شدم که مردم از آب شرب مطلوب و بهداشتی استفاده نمودند. البته پروژه های دیگر آب رسانی به روستاها و دهستان ها نیز انجام شد که بازهم از اطاله کلام خودداری می کنم.

گاز

شاید مسئله گازرسانی قدری سخت تر و پیچیده­تر بود؛ زیرا لارستان، یک منطقه گرمسیر تلقی می­شد و در شرایطی نبود که در اولویت گازرسانی قرار گیرد. مدت­ها با وزیر نفت مذاکره می­کردم و او را به مجلس احضار می­نمودم.

در آخرین بار مقرر شد در جلسه­ 2ی مشترکی با حضور نایب رئیس مجلس (آقای بهزاد نبوی)، وزیر نفت (آقای زنگنه) و من به عنوان نماینده لارستان موضوع مطرح و ارزیابی شود. یادم هست در آن جلسه وزیر از من پرسید که سؤالی می­پرسم وجداناً جواب بدهید: «اگر لارستان نیاز به گازرسانی داشته باشد و شهرستان خلخال که یک منطقه کاملاً سردسیر است نیز به گاز نیاز داشته باشد، از نظر وجدانی اولویت با کدام شهرستان است؟» مکث کوتاهی کردم و در پاسخ گفتم من کاری به خلخال ندارم ان شاا… به آن جا هم گاز بدهید اما اگر شهرستان جهرم که از نظر آب و هوای آن شبیه لارستان است گاز داشته باشد با کدام منطق به لارستان گاز نمی­دهید؟ آقای نبوی لبخندی زد و به وزیر گفت جوابش را بدهید! ایشان پذیرفتند که در شش شهر لار، گراش، اوز، خنج، بیرم و جویم گازرسانی شود. به یاد دارم که در صحن علنی مجلس برای گازرسانی به ۳۶ شهر، رأی گیری صورت گرفت؛ که شش شهر آن مربوط به لارستان بود. البته در این زمینه پیگیری ها و تلاش های فراوانی صورت گرفت که از اطاله کلام خودداری می­کنم.

باید این نکته را نیز یادآور شوم؛ مسیر گازرسانی، که از بندرعسلویه به سمت بندر کنگان بود، پس از مذاکرات و توجیهات فراوان با یک لوله ۶۰ اینچی به سمت خنج تغییر مسیر پیدا کرد. تا ما بتوانیم از این لوله، گازرسانی به شهرهای فوق الذکر را توسط یک لوله ۱۶ اینچی انجام دهیم. علت این بود که امکان گازکشی از مسیر جهرم وجود نداشت. زیرا گازی که به جهرم آمده بود، از یک لوله ۸ اینچی بود و توان و قدرت گازرسانی به لارستان را نداشت.

در لایحه بودجه سال ۱۳۸۲، موضوع گازرسانی به این شش شهر به تصویب نمایندگان رسید و پیمان کاران شروع به گازرسانی نمودند و مقرر گردید تا پایان سال ۱۳۸۴ گاز رسانی به اتمام برسد؛ که البته مدت نمایندگی من زودتر به اتمام رسید؛ اما چون این پروژه در طرح ملی قرار گرفت، دو سال بعد به اتمام رسید و من باز هم شادمانم که مردم منطقه از نعمت گاز برخوردارند.

در مدت نمایندگی کارهای دیگری را نیز انجام دادم. از جمله اینکه پس از بازدید وزیر راه، آقای مهندس خرم، از ایشان خواستم که مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث بزرگراهی به نام مرحوم دکتر دادمان که علاقه زیادی به اتمام جاده لارستان داشت، تخصیص دهد که با پیگیری­های مستمری که به همراه فرماندار وقت، جناب آقای مهندس طاهری فرد داشتیم خوشبختانه به نتیجه رسید و بزرگراه دکتر دادمان از پلیس راه لار- گراش تا شهر لار احداث گردید.

با این کار هم یادی از وزیر فقید راه به عمل آمد و هم بزرگراه ساخته شد؛ و شاید این بزرگراه تنها اثری در تمام ایران باشد که به نام این وزیر توانمند فقید نامگذاری شده است. جا داشت خانواده ایشان در مراسم افتتاح بزرگراه شرکت می­کردند که متأسفانه نشد.

تصويب نام «لارستان» بجاي «لار»

4نکتۀ دیگر اینکه من متوجه شدم که به تدریج تاریخ لارستان بزرگ به بوته فراموشی می­رود و امروز دیگر در هیچ سندی، از لارستان نام نمی­برند و به جای آن از عنوان شهرستان لار استفاده می­کنند. در این مورد سوابق تاریخی و طرح توجیهی لارستان بزرگ را به هیئت دولت ارسال نمودم و پس از مذاکرات متعدد و توجیه این مطلب که لارستان چقدر قدمت تاریخی دارد، سرانجام پس از گذشت شش ماه، عنوان شهرستان لار، به لارستان تغییر یافت. و به کلیه ی وزارتخانه­ها و ارگان­ها به طور رسمی ابلاغ شد و از آن به بعد در مکاتبات رسمی، «لارستان» به جای لار نشست. هدفی دیگر از عنوان لارستان این بود که می­خواستم رد یا اثری را برای تقسیمات کشوری و استان شدن برجای بگذارم تا آیندگان آن را دنبال کنند.

تصويب اطلاق منطقه محروم به لارستان

موضوع دیگر طرح عنوان منطقه محروم برای لارستان بود که مسلماً برای کارمندان عزیز و زحمتکش منطقه مهم بود و مبلغی برای محرومیت منطقه به حقوق آن­ها اضافه می­شد که این موضوع نیز با توضیحات فراوان، سرانجام به تصویب رسید.

تاسيس دانشگاه علمي كاربردي

گسترش فرهنگی و دانشگاهی و تأسیس دانشگاه علمی- کاربردی موضوع دیگری بود که پیگیری نمودم. البته باید متذکر شوم که به علت سیاست انقباضی بسیار شدیدی که دولت در آن زمان در زمینه گسترش دانشگاه­ها داشت. در این زمینه دست من بسته بود و تلاشم ثمر زیادی نداشت؛ اما همین قدر بگویم که در آن دوران شاید لارستان تنها شهرستان یا یکی از معدود شهرستان­هایی بود که توانست یک مؤسسه دانشگاهی را تأسیس نماید. البته برای راه اندازی آن نیاز به تهیه پول و امکانات بود که برای تهیه و تدارک آن تلاش زیادی نمودم.

اخذ اعتبارات ويژه درماني

یکی از نکاتی که باید متذکر شوم؛ از آن جا که من نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان بودم، توانستم در اولویت برای بیمارستان امام رضا(ع) لار اعتبار بگیرم. یک بار در هیئت دولت تصویب شد که فکر می­کنم در آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود، و یکبار نیز مستقیماً از وزرات بهداشت دریافت نمودم.

به یاد دارم وقتی که برای بازدید از بیمارستان به آنجا رفتم، آقای موغلی مدیر وقت بیمارستان عنوان نمودند که مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای اضافه کار پرسنل کسری بودجه داریم. فوراً از همانجا با معاون پشتیبانی وزیر آقای دکتر قائم پناه تماس گرفتم و به علت اینکه نایب رئیس اول کمسیون بهداشت مجلس بودم، موافقت ایشان را گرفته و مبلغ فوق را برای بیمارستان لار ارسال نمودند.

من در دوران مجلس، علاوه بر نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان، نایب رئیس اول کمیسیون رفاه اجتماعی نیز بودم که برای تأسیس وزارت رفاه ایجاد شده بود و در نهایت به تأسیس وزارت رفاه انجامید. همچنین، عضو کمیسیون تلفیق برنامه چهارم توسعه نیز بودم که کارشناس بازبینی و بررسی برنامه چهارم توسعه بود که از دولت به مجلس ابلاغ شده بود.

حضور رئيس جمهور، وزرا و مديران ارشد دولتي در لارستان

همچنین به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، حضور داشتم.

در دوره ی نمایندگی چندین نفر از مقامات مملکتی را به لار دعوت نمودم که علاوه بر ریاست محترم جمهوری وقت (آقای خاتمی)، می­توان به وزرای کشور، نیرو، بهداشت ودرمان، علوم و تحقیقات و فناوری، راه و ترابری، پست و تلگراف و تلفن، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس گمرک کشور و برخی از معاونین وزرا اشاره نمود که هر یک به نوبه خود برای لارستان، خدماتی را انجام دادند؛ از مسئله­ی گسترش فرودگاه و صدا و سیما، به همراه تأسیسات آن گرفته تا فیبر نوری و سیستم BTS و تأسیس گمرک تجاری در لارستان تا ایجاد بخش های جدیدی مانند بنارویه و عمادده در شهرستان لارستان.

4برای مرمّت آثار باستانی منطقه لارستان نیز، بیش از دویست میلیون تومان جذب اعتبار نمودم. همچنین تقاضای ساخت مجتمع فرهنگی جانبازان. بگذارید در اینجا نیز موضوعی را نقل کنم؛ روزی به دیدن جناب آقای فروزنده، رئیس وقت بنیاد جانبازان، رفتم. نشستم برایش اشعاری خواندم. از تاریخ لارستان نقل کردم؛ و سپس به ایشان گفتم: «در منطقه لارستان تعداد قابل توجهی از جانبازان پنجاه تا هفتاد درصد داریم که نیازمند توجه بیشتر هستند. من هم سیّد هستم و بابت خمس هم که شده، تعدادی سکّه بدهید تا برای آن ها ببرم». ایشان هم خندید و گفت: «چند سکّه می خواهی؟!» حالا تعدادش یادم نیست؛ گمان کنم گفتم پنجاه سکّه یا بیشتر، نمی دانم. ایشان هم سکّه ها را شمردند و در کیسه ای ریخته و به من تحویل دادند. زمانی که به لار آمدم، به اتفاق آقای شیردم، رئیس وقت بنیاد جانبازان لارستان، به منزل جانبازان عزیزی که درصد جانبازی بالایی داشتند، رفتیم و سکّه ها را تحویل دادیم. این موضوع از طریق جانبازان سایر شهرستان ها به گوش نمایندگان آن ها رسید. یکایک نمایندگان به آقای فروزنده مراجعه کرده و درخواست سکه نمودند؛ اما ایشان پاسخ دادند: «سکّه ای وجود ندارد! من از ایشان خوشم آمد و تعدادی سکه برای منطقه محروم لارستان تقدیم کردم».

حضورم در کمیسیون بهداشت و درمان، به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون، باعث شد که در آن زمان حداقل قریب به پنج میلیارد ریال اعتبار را برای بخش­های مختلف بهداشتی- درمانی اخذ نمایم. یکی از مواردی که در کمیسیون مطرح نموده و به تصویب رساندیم، مجوز تأسیس بیمارستان ۲۵ تختی برای بخش جویم بود که تنها برای نُه شهر در تمام ایران این مصوبه انجام شد که یکی از آنها بخش جویم بود اما متأسفانه بعد از من، این پروژه مهم اجرایی نشد و کسی هم پیگیری نکرد.

پیگیری­ درخواست­های مردم نیز وقت زیادی را از من می­گرفت. اما وقتی گره از کار فردی باز می­شد برای من آرامش بخش بود. تا آنجا که می توانستم برای امور ورزشی و فرهنگی و آموزشی، اعتباراتی را ارسال می­کردم.

بگذارید تا موضوعی را برایتان نقل کنم. روزی وقتی که وارد لار شدم از چند مدرسه در شهر لار و اطراف بازدید به عمل آوردم. اما هیچ بودجه­ای برای این مدارس نداشتم. صبر کردم تا روزی که وزیر آموزش و پرورش به مجلس آمد. نامه­ای به ایشان دادم و تقاضای ده میلیون تومان پول جهت ده مدرسه­ای که بازدید کرده بودم نمودم. آقای وزیر پاسخ دادند که من فعلاً چنین پولی در دستم نیست. من هم گفتم اگر دستور پرداخت ندهید، همین الان در صحن علنی مجلس، شعری را علیه آموزش و پرورش می­خوانم! ایشان گفتند: مثلاً چه می­گویی؟! من هم این شعر سید مصطفی کشفی را خواندم:

سوزن نبود كه پارگي بخيه كند/ يا عضو پر از بهانه را اخته كند

در خير و صلاح مملكت مي گويند/ آموزش و پرورش درش تخته كند!

ایشان لبخندی زد و در ذیل نامه من دستور پرداخت را داد. البته مبلغ اندکی هم از رئیس مجلس، جناب آقای کروبی گرفتم. در دوران نمایندگی چندین مرتبه به معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری، آقای بشارتی مراجعه نموده و از ایشان اعتباراتی برای روستاها و بخش ها دریافت می کردم.

ارتباط نزدیک با روستاها و بخش­ها و اعتقاد به یکپارچگی لارستان، باعث همبستگی بسیار خوبی در منطقه شده بود. ضمن اینکه در حد مقدور از کمک­های مردمی برای عمران و آبادانی منطقه استفاده می­شد که نمونه­اش احداث مجتمع فرهنگی ورزشی عطایی در شهر لار بود. ایشان که از خویشاوندان بنده می­باشند، با تشویق و پیگیری­های زیاد متقاعد شدند که مجتمع فرهنگی ورزشی و استخر را در محل پارک شهر جدید احداث نمایند. اما اعتقاد راسخ بنده این بود که باید به نحو احسن از اعتبارات ملی بهره­مند شویم. در این زمینه می­توانم ادعا کنم که در آن زمان توانستیم بیشترین اعتبارات عمرانی را در همه زمینه­ها به خود اختصاص دهیم.

ادامه دارد…


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 245 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 7:59

انتشار در۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 5 بازدید

پيام تشكر فرماندار لارستان در پي حضور باشكوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن

علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان پس از برگزاري راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن توسط مردم تمام مناطق شهرستان پیام تشکرو قدردانی منتشر كرده است. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

farmandar1یوم الله ۲۲ بهمن مظهر لیاقت و رشادت مردم بیداردل سرزمینی است که خواسته های به حق آنان و روحیه استقلال طلبی و حریت و عدالت خواهی آنان در لوای افتخار آفرین اسلام و فرامین انسان سازش، تبلور یافته است.

سلام خداوند بر شما مردم ولایی و همیشه در صحنه لارستان بزرگ، الله اکبر از این استواری و ایستادگی، الله اکبر از این همه شکوه و عظمت، الله اکبر از این ایمان الهی و اراده مستحکم.

 ملت بزرگ لارستان؛ استواری تان در صراط نورانی اسلام و انقلاب برای سی و هفتمین بار، دنیا را شگفت زده کرد. آفرین بر شما مردم غیور سرزمین لارستان بزرگ، خسته مباد گام های استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگی تان، درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی همتایتان که همیشه صحنه رویارویی با بد دلان و بدخواهان را به عرصه پیروزی حق می رسانید و نمایشگاهی از عزت و عظمت می آرایید.

درود بر شما که به مانند موج سهمگین دریا دیواره ی پوچ و توخالی توهم دشمنان را درهم شکستید و ثابت کردید که:  

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست

اینجانب به عنوان برادری کوچک، خاضعانه از شما امت قهرمان و پایدار لارستان بزرگ که دوشادوش هم، بیداری و عشق و شور خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز داشتید، تشکر و قدردانی نموده و صمیمانه درود و سپاس خویش را تقدیم می دارم. از خداوند منان آرزومندم کشور عزیزمان ایران را در ظل عنایات خاصه امام زمان (عج) و با رهبری با کفایت مقام عظمای ولایت، تلاش و همت مسئولین و وحدت و همدلی مردم، راه پیشرفت و تعالی را بپیماید. انشاءا…

والسلام علیکم و رحمه ا…

علی اکبر نجیب زاده/ معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان


- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 186 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 14:04

انتشار در۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۲ ق.ظ سرویس:گزارش تصویری بدون دیدگاه 17 بازدید

گزارش تصويري/ راهپيمايي ۲۲ بهمن در لار (۳)

امروز ۲۲ بهمن و در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷ در لارستان نيز همزمان با كل كشور راهپيمايي مردم و مسئولان برگزار شد.

در ادامه تعدادي از عكس هاي «ساناز دواري» از اين مراسم در شهر لار را ببينيد:

New Imr23ageNe234ew Image Ne3423w Image New1q Image New I22mage New I34mage New Im234age New Im3223age New Ima112ge New Imag2e New Image New Imagr2q3e New Ime12age New Imwwwage New Iwwmag2e New qrqrImage Newe23 Image


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 437 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 5:52

انتشار در۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۹ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 19 بازدید

گزارش تصويري/ راهپيمايي ۲۲ بهمن در لار(۲)

امروز ۲۲ بهمن و در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷ در لارستان نيز همزمان با كل كشور راهپيمايي مردم و مسئولان برگزار شد.

در ادامه تعدادي از عكس هاي «حميدرضا شرفي لاري» از اين مراسم در شهر لار را ببينيد:

111 7 9 10 6 8 3 5 2 17 16 13 14 15 12


ارسال نظر

- - , .

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 204 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 4:44